Aktualitātes

Arī Vidzemes slimnīca pacientu apziņošanai izmanto robotzvanu

Lai uzlabotu Vidzemes slimnīcas pacientu apkalpošanu un strādātu pēc iespējas efektīvāk, no 30. septembra slimnīcā pacientu apzināšanai tiek izmantoti robotzvani. Tie pacientiem atgādinās par pierakstu uz vizīti vai izmeklējumu.

Pirmās nedēļas laikā robotzvanus saņems tikai tie pacienti, kas ir pierakstījušies pie endokrinologa vai acu ārsta. Pēc tam robotvanus saņems arī citi klienti.

Robotzvani tiks veikti divas līdz trīs dienas pirms pieraksta, sarunā minot pieraksta datumu un laiku, pēc tam cilvēkam būs jāizvēlas viena no opcijām: apstiprināt vai atcelt pierakstu. Pēc izvēles veikšanas pacients saņems arī apstiprinājuma īsziņu, kurā būs norādīts, ka vizīte ir atcelta vai apstiprināts pieraksts ar norādīto dienu un laiku. Ja gadījumā robotam pacientu neizdosies sazvanīt ar pirmo reizi, tad zvans tiks veikts atkārtoti pēc vairākām stundām. Ja arī tad ar klientu neizdosies sazvanīties, tad tiks veikts arī trešais zvans pēc vairākām stundām. Ja visi trīs sazvanīšanās mēģinājumi būs bijuši neveiksmīgi, tad slimnīcas klientu daļa saņems apstiprinājumu par neveiksmīgi veiktiem zvaniem un tiks veikts tiešs operatora zvans.

Laikus atteikta vizīte dod iespēju palīdzēt kādam citam

Vidzemes slimnīcas klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Inese Jurdže norāda, ka mērķis ir uzlabot pacientu pieredzi slimnīcā un nodrošināt labas apkalpošanas principus. Tāpēc, lai to īstenotu, slimnīca turpina pilnveidot un attīstīt pakalpojumus, lai tie būtu ērti un viegli pieejami.

“Uzmanīgi arī izvērtējam klientu aptaujas un ierosinājumus, kuros tiek norādītas vēlmes ar uzlabojumiem. Pēc pacientu aptaujām ņēmām vērā tieši ierosinājumu, ka saņemtajā īsziņā norādām pieraksta datumu un laiku, lai tas klientiem būtu kā vēl viens atgādinājums,” norāda I. Jurdže.

Robotzvana risinājums ļaus slimnīcai pārliecināties, ka pacients uz vizīti tiešām ieradīsies, tādā veidā ļaujot izvairīties no daudzām problēmām. Viņa uzsver, ka laikus atteikta vizīte sniedz iespēju palīdzēt kādam citam pacientam.

Robots var sazvanīt tūkstošiem pacientu dienā

Meklējot veidus, kā uzlabot pacientu apkalpošanu un strādāt pēc iespējas efektīvāk, Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīca 2022. gadā sāka izmantot robotzvanu, kas pacientiem atgādina par pierakstu uz vizīti vai izmeklējumu. Ar robota Nila palīdzību dienas laikā ir iespējams sazvanīt pat vairākus desmitus tūkstošus pacientu, rakstīja Labs of Latvi.

Agrāk zvanu centrā ikdienā bija nepieciešami astoņi darbinieki, kuri zvanīja, lai atgādinātu par pierakstu un pārliecinātos, ka pacienti uz vizīti ieradīsies. Ieviešot robotzvanus, slimnīcā prognozēja, ka līdz ar šo jauninājumu pacientu sazvanīšanai būs nepieciešams ievērojami mazāks darbinieku skaits.

“Būtiska robotzvana – automatizētā atgādinājuma – priekšrocība ir atslogots personāla resurss, liela apjoma datu apstrāde un pacientu informēšana īsā laika periodā, proti, operatīvi varam atzvanīt un informēt lielu pacientu skaitu,” tolaik norādīja slimnīcas Klientu informācijas un apkalpošanas daļas vadītāja Dzintra Kļaviņa.

Samazinās to pacientu skaits, kuri neierodas uz vizīti

Arī Rīgas 1. slimnīcā jau vairākus gadus strādā virtuālā asistente Maija, rakstīja Labs of Latvia. Tā veic robotizētos zvanus ar atgādinājumu vai aicinājumu paziņot par pakalpojuma saņemšanas atteikumu.

Ik gadu vidēji valstī aptuveni 20% pacientu neierodas un arī savlaicīgi neatsaka pierakstu uz pakalpojumu, lai to varētu izmantot cits pacients. Rīgas 1. slimnīcā šis rādītājs ir samazināts līdz 3%. Rezultātā pieaugusi ne tikai pacientu, bet arī slimnīcā strādājošo ārstu un speciālistu apmierinātība ar iestādes darba organizāciju, jo ir samazinājies dīkstāves un energoresursu patēriņš, optimizēta telpu un iekārtu noslodze, tādējādi radot iespējas pieņemt vairāk pacientus.